preskoči na sadržaj

Elektrotehnička i ekonomska škola Nova Gradiška

Login
Projekt

            

Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Tražilica
Izreka dana
 
Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

VIJESTI
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
15.12.2017. 10:14
Dovršena izrada svih 240 scenarija poučavanja
Objavom preostalih 70 scenarija za STEM predmete, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u suradnji s projektnim partnerima dovršila je izradu svih 240 scenarija poučavanja koji su razvijani u sklopu pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola".

13.12.2017. 15:16
Webinar: SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked
U srijedu, 20. prosinca 2017. godine od 20 do 21 sat Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked. 

04.12.2017. 10:31
CARNet domaćin međunarodnog partnerskog sastanka projekta CRISS
U siječnju 2017. godine Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet priključila se međunarodnom projektu CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) koji se provodi u okviru programa Europske unije Obzor 2020. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 6. 2012.

Ukupno: 256839
Ovaj mjesec: 2293
Ovaj tjedan: 1123
Danas: 9
DRŽAVNA MATURA

Vodič za stipendije

Smjerovi

Elektrotehnička i ekonomska škola Nova Gradiška

obrazuje učenike za slijedeća zanimanja:

 

TEHNIČAR ZA RAČUNALSTVO - novi kurikulum

 

Vrsta i tip programa: Strukovni program četverogodišnjeg trajanja obrazovanja

Obrazovni sektor: elektrotehnika i računalstvo

Šifra zanimanja: 041604

  • Opis zanimanja:

Računalni tehničar bavi se računalima. Sastavlja, servisira i održava sklopovsku opremu ili hardver računala te instalira gotove programe u računalo. Računalni tehničar sastavlja računalne uređaje po tehničkoj dokumentaciji koja sadrži postupak izvedbe.
Nabavlja komponente za računalo (matičnu ploču, tvrdi disk, grafičku karticu, disketnu jedinicu) i provjerava njihovu ispravnost prije ugradnje, te priprema i pomoćni materijal (vodove za priključak, ispravljače i sl.). Nakon spajanja računala (tipkovnice, monitora , pisača) uključuje računalo i  provjerava  ispravnost rada na njemu koristeći se gotovim programima.
Tehničar za računalstvo održava, servisira i otklanja neispravnosti na računalu. Bavi se i dogradnjom dodatne opreme i proširivanjem rada računala, npr. proširenjem memorije, spajanjem modema i sl. Za održavanje računalnih uređaja nužna su stručna znanja iz elektrotehnike i ostalih tehničkih područja, pa je važno stalno stručno usavršavanje.
Računalni tehničar radi u radionicama za sastavljanje i servisiranje računala, odjelima za nabavu komponenata za električne uređaje i u proizvodnji nekih komponenata elektroničkih uređaja ili pomoćne opreme.
Radi i u organizacijama u kojima su računala uključena u proces rada, gdje je potrebno održavanje računala i računalne mreže (proizvodne, zdravstvene, financijske i druge organizacije).

Napomena: u trećem razredu polaznik bira jedan od ponuđenih izbornih strukovnih modula s pripadajućim nastavnim predmetima u trećem i četvrtom razredu: programerski izborni modul (M1/M2/M3) ili sistemski izborni modul (M1/M2/M3).

  • Nastavni plan i program:

Učenici mogu polagati i ispite državne mature koji im omogućuju nastavak školovanja na visokoškolskoj razini. Pri tome je obavezno položiti ispite iz hrvatskog jezika, stranog jezika i matematike, na A (višoj) ili B (nižoj) razini. Učenik može odabrati polagati izborne ispite prema postavljenim zahtjevima visokoškolske ustanove koju je odabrao.

 

TEHNIČAR ZA MEHATRONIKU

Tehničar za mehatroniku je zanimanje koje daje znanja iz područja mehanike, elektrotehnike, elektronike, automatike, informatike, senzorike i robotike.

Područje mehanike pokriva teoriju i dizajn mehaničkog dijela mehatroničkog sustava. Konstrukcija finomehaničkih elemenata se uči na računalima s programima AutoCAD, CATIA.

Područje elektrotehnike pokriva teoriju i zakonitosti osnova, a na praktičnom dijelu se kroz laboratorijske vježbe provode mjerenja i spajaju električne komponente. Na elektromotornim pogonima proučavaju se karakteristike elektromotora, istosmjerni, izmjenični i step motori te frekvencijski pretvarači .

Područjem elektronike pokriva se elektronički dio mehatroničkog sustava, od teorije, dizajna do praktične realizacije izrade tiskanih pločica. Težište je postavljeno na digitalnoj elektronici, električkim sklopovima koji su sveprisutni u današnjem tehničkom okruženju.

U automatici se uče osnovni principi upravljanja i regulacije mehatroničkog sustava. Temeljni predmeti su pneumatika, hidraulika, senzorika koji se sustavno proučavaju kroz praktične zadatke na laboratorijskim vježbama. Programiraju se mikrokontroleri, programibilni logički kontroleri i SCADA sustavi ali se uče i mrežne aplikacije upravljanja putem Interneta.

R.br.

NASTAVNI PREDMET

BROJ SATI tjedno/godišnje

1. r

2. r

3. r

4. r

OPĆEOBRAZOVNI DIO – OPĆEOBRAZOVNI MODUL

1.

Hrvatski jezik

3/105

3/105

3/105

3/96

2.

Strani jezik

2/70

2/70

2/70

2/64

3.

Povijest

2/70

2/70

-

-

4.

Vjeronauk/ Etika

1/35

1/35

1/35

1/32

5.

Geografija

2/70

1/35

-

-

6.

Tjelesna i zdravstvena kultura

2/70

2/70

2/70

2/64

7.

Matematika

3/105

3/105

3/105

3/96

8.

Fizika

2/70

2/70

-

-

9.

Politika i gospodarstvo

-

-

-

2/64

10.

Računalstvo i programiranje

2/70

2/70

2/70

-

UKUPNO SATI

OPĆEOBRAZOVNI DIO

19/665

18/630

13/455

13/416

STROJARSTVO

11.

Tehničko crtanje i dokumentiranje

3/105 (35t+70v)

1/35

 (35v)

-

-

12.

Elementi strojeva

-

2/70

(70t)

-

-

13.

Mehatroničke konstrukcije

-

-

2/70

(35t+35v)

-

14.

Tehnički materijali

2/70

(70t)

-

-

-

15.

Radioničke vježbe (S)

2/70

(70 pn)

-

-

-

16.

Tehnička mehanika

2/70

(35t+35v)

2/70

(35t+35v)

-

-

ELEKTROTEHNIKA

17.

Osnove elektrotehnike

4/140

(70t+70v)

-

-

-

18.

Električne instalacije

-

2/70

(35t+35v)

-

-

19.

Radioničke vježbe (E)

-

2/70

(70 pn)

-

-

20.

Električni strojevi i uređaji

-

2/70

(35t+35v)

-

-

ELEKTRONIKA

21.

Elektronički sklopovi

-

3/105 (35t+70v)

-

-

22.

Radioničke vježbe (E)

-

-

2/70

(70 pn)

-

23.

Digitalna elektronika

-

-

2/70

(35t+35v)

-

24.

Mikroupravljači

-

-

2/70

(35t+35v)

-

PNEUMATIKA I HIDRAULIKA

25.

Pneumatika

-

-

3/105 (35t+70v)

-

26.

Hidraulika

-

-

-

3/96

(32t+64v)

AUTOMATIZACIJA

27.

Upravljanje i regulacija

-

-

3/105 (35t+70v)

-

28.

Senzorika

-

-

2/70

(35t+35v)

-

29.

Vođenje procesa računalom

-

-

-

2/64

(32t+32v)

30.

Robotika

-

-

-

2/64

(32t+32v)

31.

Radioničke vježbe (A)

-

-

-

3/96

(96 pn)

OSIGURANJE KVALITETE PROIZVODA I PROCESA

32.

Kontrola i mjerenje

-

-

-

2/64

(32t+32v)

POSEBNI STRUKOVNI DIO – B2. IZBORNI STRUKOVNI MODULI

(t-teorija, v-vježbe, pn-praktična nastava)

AUTOMATIZACIJA PROCESNIH POSTROJENJA

33.

PLC-ovi i mikroupravljači

-

-

-

3/96

(32t+64v)

34.

Složene mehatroničke konstrukcije

-

-

2/70

(35t+35v)

-

35.

Mikro i nanomehatronika

-

-

-

1/32

(32t)

36.

Automatizacija procesnih postrojenja

-

-

-

3/96

(32t+64v)

AUTOMATIZACIJA ENERGETSKIH POSTROJENJA

37.

Termodinamika

-

-

2/70

(70t)

-

38.

Mehanika fluida

-

-

-

1/32

(32t)

39.

Automatizacija procesnih postrojenja

-

-

-

3/96

(32t+64v)

40.

Obnovljivi izvori energije

-

-

-

3/96

(32t+64v)

NUMERIČKI UPRAVLJANI STROJEVI I UREĐAJI

41.

PLC-ovi i mikroupravljači

-

-

-

3/96

(32t+64v)

42.

Složene mehatroničke konstrukcije

-

-

2/70

(35t+35v)

-

43.

Mikro i nanomehatronika

-

-

-

1/32

(32t)

44.

Numerički upravljani strojevi

-

-

-

3/96

(32t+64v)

 

 

 

ELEKTROTEHNIČAR

Obrazovni program elektrotehničara treba omogućiti stjecanje dobrog općeg obrazovanja, prije svega iz matematičkog i prirodoznanstvenog područja, što će omogućiti nastavak obrazovanja na studijima tehničkih znanosti. Dodatnim obrazovnim programom (fakultativni program) moguće je stjecanje proširenog općeg obrazovanja koje omogućava kandidiranje na bilo koji fakultet.

Pored toga ovo obrazovanje treba omogućiti stjecanje širokog temeljnog obrazovanja iz područja elektrotehnike koje će omogućiti relativno brzo adaptivno osposobljavanje za obavljanje poslova tehničara u pojedinim područjima elektrotehnike. Izbornim i fakultativnim  programom u 3. i 4. godini moguće je istovremeno stjecanje znanja iz  pojedinih užih područja elektrotehnike (proizvodnja i prijenos električne energije, električni strojevi i uređaji, radiokomunikacije, telekomunikacije, računarstvo, procesna tehnika). Savladavanjem ovih sadržaja  učenici  stječu uvjete za brže i lakše uključivanje u praksu.

Stručni sadržaji  (zajednički i izborni blok s izbornim programom Škole) imaju zadaću omogućiti učenicima stjecanje sustavnih stručnih znanja o materijalima, sklopovima, strojevima i uređajima, organizaciji rada, zaštiti na radu i zaštiti okoline. Dio stručnih sadržaja čini i stručna praksa čiji je osnovni zadatak postupno uvođenje učenika u poslove tehničara u realnim uvjetima.

Nastavni plan zanimanja:  ELEKTROTEHNIČAR

*   Predmeti s obaveznim laboratorijskim vježbama

**  U funkciji završnog ispita

TEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU

 

Tehničar za elektroniku četverogodišnje je zanimanje užeg područja elektrotehnike. Posebni ciljevi ovog obrazovnog programa su osposobljavanje učenika za obavljanje slijedećih poslova: kontrole ulaznih materijala, komponenti i sklopova, mjerenja na elektro-mehaničkim i elektroničkim sklopovima,   tehnička priprema, izrada, razrada  i distribucija tehničke dokumentacije, tehnička priprema i organizacija proizvodnje, izrada i ispitivanje elektroničkih elemenata i sklopova raznih proizvoda, kontrola i ispitivanje materijala, proizvoda i uređaja, otklanjanje nedostataka, praćenje proizvodnje i analiza troškova,  vođenje proizvodne radne grupe.

Zadaća obrazovanja tehničara za elektroniku je i stjecanje dobrog općeg obrazovanja koje će pojedincima omogućiti nastavak obrazovanja na višim i visokim školama i fakultetima u području tehničke znanstvene oblasti, prije svega u elektronici.

Stručni sadržaji programa imaju zadaću omogućiti učenicima stjecanje sustavnih stručnih znanja o materijalima, sklopovima, strojevima i uređajima, organizaciji rada, zaštiti na radu i zaštiti okoline.

Dio stručnih sadržaja čini i stručna praksa čija je osnovna zadaća postupno uvođenje u poslove tehničara u realnim uvjetima. Škola na temelju svojih programskih opredjeljenja određuje, koji će izborni blok stručnih sadržaja ponuditi učenicima.

 

 

TEHNIČAR ZA RAČUNALSTVO

U ovom programu učenik stječe temeljna znanja iz elektrotehnike, računalstva, informatike, elektronike, sklopovske i programske opreme računala. Nakon završetka školovanja učenik je osposobljen za rad na računalima, za održavanje računalnih sustava, računalnih mreža, internetske tehnologije, programiranje, sastavljanje, servisiranje i održavanje sklopovske opreme računala, instaliranje sustavne programske potpore, korisničke programe, programe za zaštitu i sl. Osim stjecanja osnovnih praktičnih znanja potrebnih za uključivanje u proces rada, učenik raspolaže i dobrim teoretskim osnovama za nastavak školovanja na fakultetima elektrotehnike, veleučilištima ili drugim fakultetima.

Posebni ciljevi ovog obrazovnog programa su osposobljavanje učenika za obavljanje sljedećih poslova:

  • posluživanje računala i računalskih mreža,
  • ulazna kontrola računalskih komponenata i sustava,
  • izrada tehnološke dokumentacije za proizvodnju aparaturne opreme računala,
  • vođenje skladišta komponenata i sustava u proizvodnji računala,
  • pripreme proizvodnje i razvojna dokumentacija, radni nalozi, specifikacija materijala,
  • izrada i ispitivanje aparaturne opreme računala,
  • distribucija tehničke dokumentacije računala,
  • održavanje aparature opreme računala, servisiranje sklopova u sustavu računala,
  • izrada tehnološke dokumentacije za produkciju programske opreme,
  • proizvodnja i razvoj programske opreme,
  • umnažanje podataka na medije za pohranjivanje, arhiviranje i distribuiranje tehničke dokumentacije.

Nastavni plan zanimanja: TEHNIČAR ZA RAČUNALSTVO

* Predmeti s obveznim praktičnim, odnosno laboratorijskim vježbama

** U zadanom rasponu broj sati i sadržaje izbornog programa utvrđuje škola izvedbenim programom.

Predmeti izbornih sadržaja:

a) radioničke vježbe, računalstvo, digitalna elektronika, automatsko upravljanje procesa;

b) modeliranje električnih i elektroničkih sklopova računalom, analogni i digitalni sklopovi, mikroprocesori, računala u tehničkim sustavima, uređaji za napajanje;

c) strukturni sadržaji na prijedlog škole.

*** U funkciji završnog ispita.

 

TEHNIČAR ZA ELEKTRIČNE STROJEVE S PRIMJENJENIM RAČUNALSTVOM

Obrazovni program  tehničara za električne strojeve s primijenjenim računalstvom  treba omogućiti stjecanje širokog temeljnog znanja iz elektrotehnike, a posebno znanja vezanog za električne strojeve, automatsko upravljanje računalom, automatiku, industrijska računala, elektroenergetiku, električne instalacije. Nakon završetka četverogodišnjeg školovanja tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom  je osposobljen za rad u suvremenim automatiziranim postrojenjima, postrojenjima elektrotehnike i industrijskih računala. Osim toga poslije završetka školovanja učenik raspolaže dovoljnim znanjima za daljnji nastavak školovanja, kako na tehničkim fakultetima i veleučilištima tako i na drugim obrazovnim institucijama.

Posebne zadaće ovog obrazovnog programa su osposobljavanje učenika za obavljanje poslova:

  • kontrola materijala, poluproizvoda i proizvoda
  • operativno i tehnološko pripremanje proizvodnje električnih strojeva i opreme
  • ispitivanje i podešavanje složenih električnih proizvoda
  • primjena računala kod ispitivanja i obrade rezultata mjerenja
  • izrada prototipova i izvanserijskih proizvoda
  • operativno organiziranje rada u proizvodnoj jedinici i vođenje radne skupine u proizvodnji
  • utvrđivanje normativa izrade, analiza troškova i kalkulacije
  • priprema tehnološke dokumentacije
  • planiranje materijala, nabava materijala, snabdijevanje proizvodnje
  • konstruiranje dijelova električnih proizvoda, standardizacija dijelova električnih proizvoda
  • osposobljavanje za djelotvornu uporabu računala i njegovu praktičnu primjenu pri proračunu, konstrukciji i izradi ispitnih protokola
  • održavanje električnih strojeva, pogona i postrojenja
  • kontrola proizvodnih procesa i ispitivanje kvalitete proizvoda

Nastavni plan zanimanja: TEHNIČAR ZA ELEKTRIČNE STROJEVE S PRIMJENJENIM RAČUNALSTVOM

*predmeti s obveznim praktičnim, odnosno laboratorijskim vježbama

**u zadanom rasponu broj sati i sadržaje izbornog programa utvrđuje škola izvedbenim programom

***u funkciji završnog ispita

 

KOMERCIJALIST

Cilj obrazovanja za komercijalistu je postići osposobljenost za samostalno i uspješno obavljanje poslova nabave, prodaje i organizacije poslovanja i logističkog procesa u veleprodajnim, maloprodajnim, proizvođačkom, ugostiteljskim, hoteljerskim i turističkim poduzećima, javnim, carinskim i drugim skladištima, u slobodnim zonama, zračnim lukama, željezničkim kolodvorima, pomorskim lukama, robnim terminalima te izvođenje poslova vanjske trgovine pri razmjeni robe i različitih vrsta gospodarskih usluga s inozemstvom.

Specifični zadatci:

  • osposobiti učenike za rad s robom, upoznati se sa širokim asortimanom roba
  • steći komunikacijsku kompetenciju u svim kategorijama komuniciranja
  • osposobiti učenika za samostalno obavljanje prometa robe
  • postupnim učenjem stručno-teorijskog dijela iz područja računovodstva svladati i razumjeti druge sadržaje iz trgovačko-komercijalne struke
  • razviti pozitivna razmišljanja o poduzetništvu  i poduzetnicima  kao temelju i nosiocima gospodarskog, a time i sveukupnog razvoja RH
  • osposobiti učenika za samostalno rješavanje određenih pravnih problema u svezi komercijalnog poslovanja u trgovačkim društvima
  • upoznati  učenika sa pojmovima iz područja opće psihologije, koji će se moći koristiti i u osobnom i u profesionalnom životu.
  • razviti kod učenika smisao za suvremeno pristupanje tržištu, te ih osposobiti za samostalno obavljanje marketinških aktivnosti
  • osposobljavanje za uspješan izbor vrste transporta, ovladavanje tehnikom špediterske djelatnosti i tehnikom osiguravanja robe u transportu u opsegu primjerenom komercijalnim poslovima
  • osposobiti učenike za uspješno obavljanje vanjskotrgovinskih poslova kroz stjecanje osnovnih teorijskih i praktičnih znanja o vanjskoj trgovini
  • osposobiti za samostalno svladavanje radnih procesa u prodavaonici, poslova vezanih uz skladišno poslovanje i otpremu robe
  • razviti kod učenika osobine bitne za  zanimanje komercijalist-etičnost, ljubaznost, takt, poduzetnost, brzina, točnost, istrajnost, dosljednost, logiku razmišljanja, osjećaj odgovornosti prema poslu.

 

Nastavni plan zanimanja: KOMERCIJALIST




preskoči na navigaciju